השימוש בקורקינטים ואופניים חשמליים הפך בשנים האחרונות לפופולארי ביותר ונפוץ לשימוש בתוך הערים הגדולות בגוש דן, גם ע"י בגירים ולא רק ע"י אוכלוסיית בני הנוער הצעירים.
נושא רכיבה על אופניים /קורקינט חשמלי הוסדרו בחקיקה ונכנסו לתוקפן החל מיולי 2019, זאת לאור ריבוי תאונות הדרכים הקשות כאשר אלו נגרמו מנהיגה לא נכונה באופניים וקורקינט חשמליים.
הבשורה המהותית בחקיקה הינו איסור רכיבה לילדים מתחת לגיל 16 על אופניים וקורקינט חשמליים וכי הרכיבה אופניים תותר אך ורק לנהגים בעלי רישיון נהיגה (כולל רישיון על אופנוע), נהגים אשר עברו מבחן תיאוריה רגיל ונהגים אשר עברו בחינה ייעודית לרכיבה על אופניים ו/או קורקינט חשמליים וגילם הוא מעל 16 שנים.
מבחן תיאוריה ייעודי לרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים..
מדובר התיאוריה הוא מבחן המונה 30 שאלות, כאשר נהג שצולח את המבחן יקבל אישור כשירות לרכיבה בהתאם לדרגת החדשה שקבע משרד התחבורה – A3 – רישיון נהיגה בגלגינוע (קורקינט חשמלי) ואופניים חשמליים.
מאיזה גיל אפשר להיבחן:
הרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים מותרת החל מגיל 16 בלבד, למבחן התיאוריה הייעודי ניתן לגשת החל מגיל 15 וחצי.
נבהיר, כי הרכיבה עם קורקינט חשמלי/אופניים חשמליים מותרת אך ורק בשבילי אופניים חשמליים ובכביש, הנפקות היא שהנסיעה על המדרכה אסורה וגוררת קנסות כספיים.
טרנד חדש ברחבי העיר – נהיגה בשכרות ורכיבה על קורקינט חשמלי (גלגינוע)..
נהגים שמחזיקים ברישיון נהיגה ואף ברכב פרטי בביתם, בוחרים מטעמי נוחות וחיסכון להגיע למקומות בילוי ברחבי גוש דן באמצעות קורקינטים חשמליים הפזורים ברחבי העיר ומוצעים להשכרה באמצעות זכיינים לכלל הציבור בערים הגדולות תמורת סכום כסף שווה לכל כיס.
הגעה למקומות בילוי באמצעות תחבורה חלופית נפוצה לא רק בארצנו הקטנטונת אלה טרנד נפוץ במדינות המערביות והמפותחות ביותר, כאשר נסיעה בקורקינט חשמלי נחשבת לדרך זולה ומהירה להתנייד ברחבי העיר.
ניתן לעשות שימוש בקורקינטים באמצעות יצירת קשר טלפוני עם הספק הייעודי או לחלופין באמצעות יישומון שניתן להוריד למכשיר החכם, כאשר היתרון הגדול ביותר הוא שבתום השימוש ניתן להשאיר אותם ברחבי העיר ללא צורך בהשבתם למקום ייעודי לצורך אכסנתם.
בדרך זו חוסכים ציבור הנהגים בזמן יקר של עמידה בפקקים, דלק ותשלום עבור מקום חנייה ועוד.. ללא ספק מדובר בפעולה כלכלית מושכלת.
אליה וקוץ בה ..
נהגים סבורים לתומם כי, אכיפת נהיגה בשכרות מתמקדת בנהגים שבוחרים להגיע למרכזי הבילוי ברכב בעל ארבעה גלגלים.
לנוכח עלייה בכמות רוכבי האופניים החשמליים והקורקינט החשמלי המעורבים בתאונות דרכים קשות, משטרת התנועה הארצית שמה לעצמה למטרה איתור רוכבי האופניים החשמליים והקורקינט החשמלי הרוכבים כאשר כמות האלכוהול בגופם עולה על המותר בחוק, אגף התנועה הארצי הבהיר כי הוא רואה רואה בחומרה רבה את עבירת נהיגה בשכרות על קורקינט/ אופניים חשמליים וכי משטרת ישראל תפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה במטרה למצות את הדין עם נהגים שבחרו לשתות אלכוהול ולנהוג בכלים אלו.
נציין כי, תקנות התעבורה בכללותם חלים על כלל הנהגים לרבות רוכבי כלים חשמליים, אכיפה ממוקדת של משטרת ישראל בערים הגדולות בגוש דן נגד עבירות מסכנות חיים של רוכבי האופניים החשמליים והקורקינט החשמלי הובילה להנפקת מאות דו"חות תעבורה מדי שנה.
עבירות מסכנות חיים
פעילות האכיפה מתמקדת בעיקר בעבירות מסכנות חיים כגון: חציית רמזורים אדומים, שימוש בטלפון נייד, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חצייה ונהיגה בשכרות.
מבצעי אכיפה נהיגה בשכרות במוקדי בילוי ..
במהלך סופי השבוע מתקיימת אכיפה ממוקדת בערים שבהן יש מרכזי בילוי כאשר המטרה לאתר נהגים שנוהגים בשכרות. בעבר היו נעצרים לבדיקה יזומה רק רכבים, כיום המדיניות השתנתה וגם רוכבים על כלי רכב חשמליים נעצרים לבדיקה יזומה.
בתאריך 13/02/2020 ביצעה משטרת ישראל פעילות אכיפה בעיר הרצליה. במהלך הפעילות, בשעות הבוקר המוקדמות, נעצר רוכב קורקינט חשמלי לבדיקת שכרות. בבדיקה נמצא, כי הרוכב נוהג כאשר כמות האלכוהול בגופו גבוהה מהמותר, רישיון הנהיגה של רוכב הקורקניט נפסל מנהלית לפרק זמן של 30 ימים על אתר, בנוסף קצין המשטרה החליט על החרמת הקורקינט אף הוא לפרק זמן זהה.
שאלת מיליון הדולר כמה מותר לשתות ולנהוג??
המחוקק מחלק את אוכלוסיית הנהגים ל-2 קבוצות וקבע לגבי כל קבוצה הגדרה אחרת מי ייחשב לנהג שיכור.
הקבוצה הראשונה מוגדרים "אוכלוסייה מיוחדת" הם מונים: הנהגים חדשים (עד שנתיים רישיון נהיגה ללא קשר לגיל), נהגים צעירים עד גיל 24 ונהגי רכב ציבורי ומשא מעל 3.5 טון.
הקבוצה השנייה הם כל נהג המחזיק ברישיון נהיגה שאינו נכנס לקבוצה הראשונה.
הכמויות המותרות בחוק:
נתחיל עם ה"אוכלוסייה מיוחדת" שלגביה הכמויות האלכוהול המותרות הן נמוכות משמעותית יותר מנהגים רגילים.
האוכלוסייה המיוחדת: לגבי נהג חדש – נהג צעיר (עד גיל 24) – נהגי רכב ציבורי – נהגי רכב משא מעל 3.5 טון, הכמות המותרת לפי חוק באמצעות בדיקת ינשוף היא 49 מיקרוגרם אלכוהול בליטר 1 של אוויר נשוף . לפי הנחיות בתי המשפט רף האכיפה של המשטרה – החל מכמות של 100 מיקרוגרם ומעלה.
מה העונש על נהיגה בשכרות?
סעיף 39א' לפקודת התעבורה קובע כי מי שהורשע בנהיגה בשכרות, דינו פסילת מינימום של רישיון הנהיגה למשך שנתיים.
בנוסף, במידה ומדובר בנהג הורשע בשנה שלפני בעבירת של נהיגה בשכרות, עונש פסילת המינימום יעמוד על 4 שנים מינימום.
חשוב ציין כי, שנהיגה בשכרות לא תסתיים בהכרח בעונש של פסילת מינימום, ההרשעה בנהיגה בשכרות עשויה להסתיים בנקל בעונש מאסר מאחורי סורג ובריח.
ההשלכות של הרשעה בנהיגה בשכרות על כלים חשמליים (קורקינט ואופניים חשמליים)
חשוב להבהיר כי הרשעה בעבירה כה חמורה בדמות נהיגה בשכרות השלכות עתידיות לא מבוטלות.
מי שהורשע בעבירה מן העבירות שפורטו בתוספת ה-13 שעניינן שימוש בכלי הרכב שלגביהם פטור מחובת רישיון נהיגה, לא יוכל לקבל רישיון נהיגה רק אחרי שנה מהגיל הקבועה לפי הפקודה שהוא 16 או שנה לאחר ביצוע העבירה בה הורשע –המאוחר מבניהם.
לדוגמה אם הורשע בגיל 16 וחצי לא יוכל לקבל רישיון לפחות להתחיל לעשות רישיון עד גיל 17 וחצי.
מדוע חשוב לקבל ייצוג עורך דין תעבורה מומחה
חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין מומחה לתעבורה מכיוון שמדובר באחת העבירות החמורות ביותר בפקודת התעבורה ועמדת המשטרה היא לענישה מחמירה ביותר.
בחינה מעמיקה של חומר הראיות וגילוי כשלים מהותיים על ידי עורך הדין, יכולה להביא לחקר האמת, לביטול כתב האישום או תיקונו כך שהענישה תהיה מקלה באופן משמעותי.
משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה ובפרט בעבירות שכרות, לייעוץ ראשוני ללא התחייבות התקשרו עוד היום: 03-9393060 או השאירו פרטים בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.