אבהיר בראשית דברי כי, עבירת ההפקרה נחשבת לעבירה החמורה ביותר המצויה בפקודת התעבורה.
סעיף 64 א' לפקודת התעבורה, מגדיר מהי עבירת ההפקרה; נהג אשר היה מעורב בתאונת דרכים בה נפגע אדם והיה עליו לדעת כי אדם נפגע או היה עלול להיפגע כתוצאה מהתאונה וחרף כך הוא לא עצר במקום התאונה או בסמוך במטרה להזעיק עזרה ולעמוד על תוצאות התאונה – דינו מאסר 3 שנים.
ב 07/11/2011 עקב לחץ ציבורי על המחוקק ובעקבות אירועי תאונות הפקרה רבים שהתרחשו בכבישים, הוחמרה מאד הענישה בגין תאונת פגע וברח אישרה כנסת ישראל בקריאה שנייה ושלישית את החמרת הענישה למבצעי תאונות "פגע וברח".
במידה ונהג נמלט מזירת התאונה במודע ומבלי שהזעיק את כוחות ההצלה, דינו הוא עד 7 שנות מאסר בפועל ואם גרם במעשיו לנפגע חבלה חמורה או חלילה הביא למותו, דינו הוא עד 14 שנות מאסר בפועל.
מלבד החמרת העונש, החוק קובע לראשונה כי גם נוסע שהיה ברכב הפוגע נושא באחריות. על הנוסע מוטלת החובה חובה לדווח לשירותי החירום על התאונה, ואם לא יעמוד בכך יהיה צפוי למחצית מהעונש המוטל על הנהג כשהמחוקק פטר מחובה זו קטין עד גיל 16 שנים.
האם ייתכן וישנן נסיבות מקלות בתאונת פגע וברח?
נאשם שיצליח להוכיח כי עזב את זירת התאונה בתום לב בלא מודעות כלשהיא, ייתכן ויקלו על עונשו.
כמו כן, לאור יכולות נסיבות המקרה אפשר לקבוע כי לא נעשתה תאונת פגע וברח.
בית המשפט מתחשב בפעולות שנקט הנהג בעת האירוע ולאחריו בטרם יגזור את העונש.
היית מעורב בתאונת פגע וברח? הקדם והתקשר עכשיו 03-9393060, 050-6676664.